![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Dubbel bredd?
Hallå!
Har hittat ett mönster i en gammal sybok från 70-talet till en saccosäck i form av en kanin. Tänkte sy denna till min dotter, fast med modernare tyg :-) Det står i materialbeskrivningen att det behövs 1,5m bomullstyg på dubbel bredd. Har nu hittat ett jättefint tyg på stoff och stil som jag gärna vill ha, men vad tusan innebär dubbel bredd? Det tyget jag vill ha är 150 cm brett. Ska jag då köpa 3 meter tyg eller behöver jag bara köpa ca 1,5? Har precis börjat sy lite "större projekt" och inte råkat ut för detta med dubbel bredd innan. Det står även att det ska vara ett kraftigare bomullstyg. Vad heter ett kraftigt bomullstyg på syspråk? Hittar bara bomullsväv men det är väl inte så kraftigt? /Johanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Dubbel bredd är 1,40 m, det kan vara lite bredare ibland
Du köper 1,5 m av tyget på dubbel bredd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Råkar du på begreppet enkel bredd är det 90 cm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
OK, tack så mycket! Då är det bara att beställa!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:36.