![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Korta veckade kjolar?
Är de svåra att göra?
är som sagt ganska ny på att sy men tänkte börja med att göra lite kjolar. Vill sy schoolgirl stil kjolar..veckade o korta. Vad säger ni som kan? är det ett projekt man bör vänta med tills man har koll på det mesta med sömnad o så? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du menar det som jag tror att du menar så är det inte så svårt. Om du har ditt grundmönster för kjol gör du bara en linning så bred som du vill ha den. Resten av kjolen delar du i så många veck som du vill ha och syr eferveck, alltså lägger du till kanske 8cm eller så för varje veck. Du syr ihop linningen och kjolen och fållar, det kan vara snyggt att fodra linnnigen med en formremsa och ett lager vliseline. Hoppas att du förstår det blev lite rörigt, jag e trött men fråga om det är nåt.
/Ella |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej hej, har tjyvläst här i forumet ett tag men inte känt att jag haft så mycket att komma med tidigare. Jenny heter jag och har alltid pysslat på olika sätt, dock är sömnad ganska nytt för mej så jag suger åt mej allt jag kan av allas goda råd!
![]() Tänkte bara tipsa om att det finns mönster på fina veckade kjolar i Burdas tidning Easy Fashion som finns ute nu. Ska nog slå till och göra en själv när andan faller på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tackar så hemskt mycket för alla tipsen..
både beskrivningar o ritningar hjälpte. o för att komma igång ordentligt tror jag att jag ska inhandla burda tidningen som det tipsades om.. Vad man blir sporrad av alla era tips =) förhoppningsvis ska jag klara av det. ska försöka hitta det rätta tyget först bara, det ska vara 'styvt' men tack igen =) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.