![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Sorts kantband på sparkbyxor
jag är helt ny på att sy. Tänkte sy ett par sparkbyxor, undrar vad man har för typ av kantband i halsen och runt ärmarna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Inga frågor är dumma!
Muddväv brukar man oftast använda. Du kan även använda vanlig trikå eller kanske enklast trikå-snedslå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oftast "fuskar" jag o bara viker in sömsmånen o syr med tvillingnål. Annars kan man vika en snedslå av tyget (eller tunnare tyg)
Det finns färdiga band att köpa men jag har tyvärr inte använt dem. De måste vara mjuka o formbara (i trikå eller snedskurna) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tänkte ha muddar nedtill på byxorna i en avvikande färg, kan man då använda samma mudd till halsringningen och ärmarna då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja absolut det kan kan du.
Lycka till! Visa gärna resultatet här på sysidan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det går nog alldeles utmärkt! Tänk bara på "töjet" så det inte blir stumt eller vågigt!
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.