![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
vad använder en overlock till?
jag är nybörjare, vad har man en overlock maskin till?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att overlocka kanter istället för att sy med zigzag. att sy ihop plagg t ex trikåplagg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
kan inte en vanlig maskin ihop plagg eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jo, visst kan en vanlig maskin både sy och zig-zag:a. En overlockmaskin syr ihop och skär rent sömsmånen samtidigt. Jättebra när man syr i trikå, t ex. Om du tittar på sidsömmarna i ett köpt trikåplagg ( T-shirt eller joggingbyxa t ex) så ser du vad en overlocksöm är.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
LÅTER JU SMART! Jag ska börja sy massor av barnkläder är tanken,då kanske detta är en bra investering. Vad kostar en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Oj, jag har lite dålig koll, faktiskt. Min Huskylock 905 (Husqvarna) kostade för ca 5 år sen, 6200:-. Finns kanske maskiner från ca 4-5000:- och uppåt. Begagnat billigare, förstås. Tänk på att en overlockmaskin är ett komplement till en vanlig maskin. Alltså du behöver kunna sy raksömmar också ibland.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Gav cirka 2500 kr för en ny Janome 644D från England. Fick med adapter så det var bara att plugga in den i det svenska eluttaget och köra.
Saknade inte en overlock innan jag hade en, men nu skulle jag aldrig klara mig utan.... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.