![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() HJÄLP!!! Har precis köpt en Easy jeans! Har försökt att sy med zig-zag söm men det fungerar inte :-( Jag har rätt inställningar enligt boken men tyget "korvar" sig under sömmen. Det blir som en upphöjd spalt under zig-zag sömmen. Var gör jag för fel? Jag har försökt hela kvällen att fixa det!! mycket tacksam för tips.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Börja med att trä om maskinen helt.
Testa att ändra pressarfotstrycket det kan hjälpa, du får då öppna luckan på sidan sen kan du välja från 0-3... Får du riktig sicksack på undersidan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan det vara undertråden som är för hårt spänt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej! Tack för snabbt svar!
Jag har trätt om från början igen. Jag har också försökt att ändra trycket på pressarfoten, det funkar ändå inte. Jag har fått riktig zig-zag söm (efter en stund pillande) så jag vet inte vad det kan vara. Om undertråden är för hårt spänd, hur gör man då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Innan du ändrar något med trådspänningen! Kolla så att raksömmen är fin, på bägge sidorna!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
testa även med att byta tråd, min easy jeans är känslig o vill inte ha vilken tråd som helst... särskilt inte om det är polyestertråd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Raksömmen är fin. Tyget är bomull och jag använder polyestertråd.
Det som är konstigt är att jag testade i lördags och jag har för mig att jag fick bra zig-zag söm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Är raksömmen fin ska du inte ändra undertrådssänningen. det är något annat som e fel då.
Du har ställt stygnväljaren på 2:a "pluppen" och sen valt längd och bredd på stygnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.