![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Fästa med tvillingnål
Hej,
Läste någonstans här att man ska undvika att backa när man syr med tvillingnål?! Hur fäster jag då trådarna på bästa sätt? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu syr jag inte så mycket med tvillingnål, så att backa med dem , har jag inte så stor erfaenhet av.
Men man kan ju göra som man fick lära sig i syslöjden,, dra alla trådar på avigsidan och knyta ihop dem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan ju alltid dra tillbaka tyget och sy en gång till i samma stygn men jag skulle nog testa att backa lite försiktigt. Det behövs ju inte så många stygn för att fästa
![]() Vad säger din instruktionsbok förresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har aldrig sytt med tvillingnål och blev nyfiken på varför man ska undvika att backa med dem? Vad kan hända?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Instruktionsboken säger ingenting om det, så jag gör nog ett försök trots allt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Risken är att plastedelen som håller ihop tvillingnålen inte klara påfrestningen och spricker när man backar. Men är man inte rädd att riska nålen så funkar det att backa ibland. Olika maskiner är förståss olika bra på det där med.
Annars kan man göra som Dhalia föreslår, helt enkelt knyta ihop trådarna med varandra. Eller fästa på stället om man har fix-funktion eller liknande på sin maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:16.