|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  | 
|  2009-03-12, 13:58 | #1 | 
| Medlem sedan: feb 2005 
				 | 

Tovad garn-galler-sjal
			 Hej har sett de flätade gallersjalarna, men nu är jag på jakt efter en som är virkad. Men den jag lånat o tittar på ser ut att vara virkad i långa remsor som sedan är ihopsydda???  har någon av er härliga tjejer ett tips på mönster eller vet var jag kan hitta det ? TACK o kram | 
|   |   | 
|  2009-03-12, 14:16 | #2 | 
| Medlem sedan: feb 2006 
				 | Utan att ha torrt på fötterna så tvivlar jag på att en virkad sjal i galler är ihopsydd. Det är nog stora luftmaskbågar på den. | 
|   |   | 
|  2009-03-12, 14:47 | #3 | 
				 | Hej du  njaaaaeeee vi har "lusläst" sjalen o den är faktiskt ihopsydd på sina ställen. Skumt - men intressant  | 
|   |   | 
|  2009-03-12, 14:54 | #4 | 
| Medlem sedan: feb 2006 
				 | Har du nån bild? | 
|   |   | 
|  2009-03-12, 15:12 | #5 | 
				 | nej ! har ju inte det..... men om jag ska försöka förklara en lååååång kedja är sammanvirkad som "vanligt" galler MEN det är hoppat så man går som en labyrint lite hit o dit o ibland är det ihopnästat. upp o ner o kors o tvärs.. nä usch går inte att förklara, får nog släppa detta. MEN dock om man skulle göra en vanlig sjal så är det väl bara att virka galler eller ? med typ 5 dst eller så ? | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning