![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Satt och slöbläddarade lite i en korsstygns bok på biblioteket och det pratades om märkstramajl. Ett material som tydligen ska göra det mycket enklare att brodera korsstygn på kläder.
Mitt problem är att trots ihärdigt googlande så kan jag inte hitta någonstans där man kan köpa märkstramajl. Någon som vet något bra inköpsställe (helst på internet) eller något annat namn för materialet som jag kan söka på istället? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här kan du hitta det du söker http://www.sykompaniet.se/index1.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så mycket!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har använt vanlig aidaväv och tycker det funkade rätt bra också. (Du kan kolla grytlapparna i mitt galleri om du vill se resultatet.) Har iofs inte testat märkstramalj, så jag har inte kunnat jämföra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
korsstygnsninja: Problemet med aida är att jag alltid lyckas köra nålen genom trådarna i aidaväven också och den blir omöjlig att få bort.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Prova brodera med en trubbig nål så slipper du det problemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:43.