![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Behöver hjälp med minskning
är lite osäker på om jag förstått rätt
det står så här: sticka 1 och 3 sticka 1 rm, lyft en maska, sticka 1 rm dra den lyfta över den stickade. sticka 2 och 4: sticka 1 rm, sticka 2 rm tills. upprepa denna minskning med 4 m per var tills 2 msk återstår på varje sticka ska jag bara göra detta en gång i början på varje sticka och sedan sticka resten av maskorna räta tills jag bara har 8 m kvar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du ska minska i slutet av sticka 1 och 3 och minska i början av sticka 2 och 4.
Jag antar att det är sockor du stickar. Då får du så att säga minskningarna i kanten av ovansidan och undersidan. (sticka 1 och 4 brukar vara undersidan och sticka 2 och 3 översidan.) 1-och-3-minskningen är "spegelvänd" mot 2-och-4-minskningen. Så det ser ut som du får en sarg mellan översida och undersida, bestående av den där maskan som sitter ensam på andra sidan minskningen jämfört med de andra maskorna på stickan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jaha så jag ska minska när jag har tre maskor kvar på stickan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, på sticka 1 och 3. Om du gör strumpor eller vantar.
Jag tycker det ser ut som att det fattas något i början av din avskrivning. Står det inte: "sticka 1 och 3: sticka så att det finns 3m kvar på stickan. sticka 1 rm, lyft en maska, sticka 1 rm dra den lyfta över den stickade. sticka 2 och 4: sticka 1 rm, sticka 2 rm tills. upprepa denna minskning med 4 m per var tills 2 msk återstår på varje sticka."? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
nej det står precis som jag har skrivit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
men man kanske ska förstå/veta det ändå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.