![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Jag har sytt ett antal tvådelade balklännigar i dupionsiden men jag har fortfarande inte löst problemet med vad jag ska ha som mellanlägg mellan yttertyg i dupionsiden och fodret till livet. Har provat vliselin och det blir sådär men jag är inte helt nöjd. Jag har även fjädrar i sömsmånerna men vill att livet ska kännas fylligare om ni förstår vad jag menar och resultatet ska kännas proffsigt. Hoppas nån kan hjälpa mig att knäcka gåtan, Monika |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kanske kan du prova med sidenorganza? det funkar bra som mellanlägg...
jag har också använt oblekt lakansväv i liv utan axelband för att det ska bli fast, och det blev bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har provat sidenorganza, men la bara ett lager tyckte inte det bler tillräckligt bra, men man kan ju kanske lägga flera lager med sidenorganza. Lakansväv kan vara värt ett försök. Tack för dina tips.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har använt tunt bomullstyg (som jag naturligtvis tvättat och krymt innan).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
både bomull och vliselin
När jag har sytt sådana liv har jag sytt sidentyget på bomull och sedan förstärkt fodret med vliselin. Ihop med fjädrar tycker jag att det ger ett lagom stadigt resultat. När man syr siden på bomull blir dessutom sömmarna mycket snyggare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:32.