Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-08, 11:09   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad

Tandläkarskräck

Jag har haft denna skräck sedan barn och har bara gått till tandläkaren vid svår värk och då med mycket stor vånda och besvär. Nu har jag kommit i kontakt med en tandläkare som bara jobbar med såna som jag. Hon samarbetar med en psykolog och eftersom bedömningen på mig löd: extremt tandvårdsrädd tog jag kontakt med denna psykolog. Jag har nu varit där 10 gånger och gjorde mitt första tandläkarbesök i fredags. Å det gick bra!!!
Visst var det jobbigt med jag klarade av det.
Mitt råd till alla er som är i samma situation är:försök att hitta hjälp i tid! Det funkar och kan ju vara livsnödvändigt!
Eftersom jag nu inte har gått regelbundet så måste 4 tänder dras ut på mig. Allt detta kommer naturligtvis att kosta massor.
jag önskar att jag hade ordnat detta för massor av år sedan...
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 11:27   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Skönt att Du får hjälp.
Jag vet hur det är med den skräcken!
När jag kom till min tandläkare för 35 år sedan, var det för att om det inte gick på annat sätt så skulle jag få hypnos.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 11:43   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Vad skönt att du ändå fick hjälp att härda ut. Tyvärr så är ju tandläkaren en nödvändig ärkefiende att stå ut med. Mitt råd är ändå att gå ofta så blir pinan mindre.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 12:15   #4

Ja men det är liksom det som är grejen med att ha tandläkarskräck,jag vet så väl att jag behöver, men att sen ta steget att gå till telefonen och ringa, ja det är ett svårt steg att ta.
Det min tandläkare gjorde mot mig när jag var liten var inget annat än ett övergrepp.
Gammal 2009-02-08, 12:26   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Jag kan förstå dig fullt ut. Min tandläkare när jag var barn gjorde nåt liknande som jag kan kalla övergrepp. Efter det formligen hatar jag tandläkare. Jag hade en böld och tandläkaren bara hackar en pik rakt ner i bölden. Hon såg förskräcklig ut med sina flaskbottnade glasögon och anföll mig. Glömmer aldrig den synen!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 12:43   #6

Det värsta är att enligt psykologen kan det förekomma liknande saker än idag. Fast idag är ju klimatet ett annat och man änmäler saker o ting mer, tack o lov.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:42.