![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan alla kreativa syvänner!
Vad gör man/ni när man har kommit av sig helt på kreativitetssidan o bara sitter framför datorn eller bara "är"??? När man tänker att - jag borde....men liksom inte kommer sig för... Den där riktiga "geisten" vill liksom inte alls infinna sig...;=( Jag går in i mitt syrum o titar på mina maskienr o suckar o går ut igen. Jag har gått igenom mina lapp - påsar för jag tänkte jag skulle göra lite paper piecing - men mer blir det inte. Jag kollar på nätet efter ideer o mönster o sådant men sedan har orken försvunnit.. NÅGON som känner igen sig? - o vad gör ni då? För att komma igång igen alltså?? Kramis Anki (som behöver få en spark i baken tror jag.).. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Känner så väl igen mig i det du skriver. Tillåt dig att bara vara ett tag så lossnar det. Man kan inte vara på topp och kreativ jämt. Ibland behöver man vila från allt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Å, där kände jag igen mej...Särskilt suckarna och svängarna in och ur syrummet!
Inget råd har jag att ge, heller! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kreativitetsstop har nog alla. Själv brukar jag bli kreativ av att titta på andra som gör kreativa saker (och jag har väldigt tur på den fronten, för det finns en massa Project Runway som jag inte har sett ännu
![]() Annars kan du ju försöka slappna av. Meditation är bra - väldigt ofta beror kreativitetstorka på att man är omedvetet stressad av något. Och om man då stressar upp sig för att man inte heller kommer på något att göra, så kan man fastna i en liten ond cirkel och sitta där i flera dagar. Usch! (Hej alla, förresten, mitt första inlägg XD) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag brukar hamna i en sån fas ganska ofta tror jag. Och jag tror som Lujana, att det beror på någon form av stress. Ibland funkar det att bara släppa "kreativitetstvånget" och inte göra nåt kreativt på ett tag. Gör "tankebefriade" saker, tex kolla på film eller tv-serier. Eller lägg ett pussel. Gärna ett stort som tar lång tid. Med ett fint motiv på. Sen kommer plötsligt lusten och inspirationen tillbaka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.