![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Bra och omfattande bok om sömnad?
Någon som kan rekommendera en bra bok som går igenom allt(det som är värt att veta) om att sy kläder, till hemmet etc på ett bra sätt? Har boken "Bonniers stora bok om stickning" som är suverän, söker något liknande för sömnad..Tips mottages tacksamt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns väl en Bonniers stora bok om sömnad också. Annars är handarbetsbibloteket/Allt om handarbete en guldgruva med enkla beskrivningar på det mesta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En bok som jag köpte för några år sen heter "Stora heminredningsboken", Rabén Prisma gav ut den. Där står allt om hur man syr till hemmet,gardiner, klä om möbler, sy dukar osv. När det gäller kläder tycker jag att "Stora syboken" från Forums förlag är bra. Vet inte om de finns kvar förstås.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ett tips jag har är att besöka loppisar/second hand och köpa en massa böcker för billig penning.
![]() Om man kan hitta pärmarna (pärmar med lösa blad) med "Skapa och Sy", är det bra information. Mönstrena är jättefula tidig 90-tal men baskunskaper, sy detaljer osv är bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Håller med, boken Allt om handarbete är riktigt bra, den tar upp grunderna i sömnad. så det är en klart bra investering. jag slår i min ofta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53.