![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
början och slur på varv...
Hej!
När jag lärde mig sticka så fick jag beskrivningen att man alltid börjar och slutar varv med en rät maska. Stämmer detta eller har ni något annat sätt som jag ska göra på? Jag ska sticka en halsduk i resårstickning (två rät, två aviga, 26 maskor fick jag rekomenderat) Hur ska jag då börja och avsluta varje varv? Hoppas att någon förstår min fråga och kan ge mig ett bra svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Finns olika skolor om det och jag lyfter alltid 1:a maskan och stickar den sista. Rät eller avig beroende på vart jag är i arbetet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hur menar du när du lyfter första maskan? stickar du den inte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
När man lyfter en maska, så är det bara att lyfta maskan från ena stickan till den andra.
Min metod är att sticka första och sista rät. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min metod är att sticka första maskan och lyfta sista avigt (med garnet framför som om du skall sticka avigt) det blir jättesnygga kanter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Oj, här var det lite olika sätt att göra... får väl ta och sticka en liten provlapp och se om jag förstår och se vad jag tycker blir det bästa alternativet. Tack för svaren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.