![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Pfaff
Hej, jag vill köpa mig en Pfaff, men vad ska jag välja? Vad skiljer Pfaff Select från Hobby?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
På Pfaff´s hemsida Pfaff.se står det ganska bra om de olika maskinerna. Ibland finns mer information på den engelska sidan. Prova där om du inte redan gjort det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
pfaff
Jag har en pfaff hobby 1132 o den har i alla fal haft väldigt mycket fel. Under det år jag har haft den så har den varit på reparation 4 ggr. kommer inom inkomande vecka köpa en ny maskin o det blir absolut ingen pfaff hobby eller någon annan av pfaff heller för den delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en pfaff tiptronic 1071 ( vanlig symaskin ) och en hobbylook ( kan ej numret på den ) också från pfaff. Jag har inget alls negativt att säga om dem. Har haft den ena i 20 år och den andra i 17 år. Har servat dem ca vartannat år och jag har sytt MYCKET under de åren.
Det är min erfarenhet av Pfaff. Ska jag köpa någon ny så blir det Pfaff igen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har en pfaff creative 1467. Den är 16 år nu och går fortfarande som en klocka. Den är servad 3 ggr totalt. (Rengöring och genomgång)har aldrig behövt reparation. jag har sytt nästan dagligen under dessa år och är helnöjd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nöjd Pfaffägare
Att råda dig att köpa en speciell maskin är svårt. Jag har haft Pfaff 1463 i nästan 20 år och har overlock 4-trådig sedan ca 15 år och har nu även en Pfaff creative vision broderimaskin. Jag är MYCKET nöjd med mina maskiner. De gamla maskinerna har varit på service 2 gånger under alla åren. Jag underhåller maskinerna själv. Avslutar varje syprojekt med att damma ur och om så behövs olja dem. Jag tror det är ekonomi att köpa en lite dyrare maskin för att slippa problem. Min erfarenhet är att lågprismaskinerna är lite sämre kvalitet på.
Gå in i en butik och be att få prova dig fram. Låt dig inte övertalas utan välj det du känner är rätt för dig. Lycka till! ![]() ![]() Shania |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:28.