![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Undrar vad det är för symaskin/märke
Hej, är det någon som känner till vad det här är för symaskin? Jag fick den av en bekant som är prylsamlare men som inte syr själv. Jag hittar inget varumärke på den och jag gissar att det är någon form av overlock. Än så länge har jag inte kunnat provsy eftersom jag inte vet hur man trär den...
Finns det någon här som vet vad det är för sort och var/hur man får tag i en manual? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan tyvärr inte hjälpa dig med vad det är för sorts maskin, men jag måste ju säga att den var helläcker!!! Det ser ut som en overlock av något slag.
Förresten, välkommem till sysidan. ![]() //Anki |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Detta är helt säkert en overlock. Jag har som förslag att ta med dej maskinen till en symaskinsaffär som kan titta på den. De flesta kan oerhört mycket om olika maskiner och hur man trär den. Jag skulle gissa att märket står ev inne i maskinen.
Lycka till/Annette ps tala gärna om för oss om du lyckas ds |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jättefin maskin! Men ser också ut att vara gammal, dvs symaskiner idag har inte riktigt det utseendet (jag föredrar utseendet på din). Kanske det finns någon lapp med serienummer/förkortningar?
Ser ut att vara overlock, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ville uppdatera, när jag gick förbi Linnes symaskiner i Göteborg så såg jag en blå overlockmaskin som såg ut som din röda, men den hade texten Babylock. Kanske din också är en gammal babylock.
EDIT: Hittade den här sidan: http://www.babylock.co.uk/History.htm Den blå såg ungefär ut som den jag såg. 1970, verkar vara en tidig hemmaoverlock då, en bit av historia. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla svar! Symaskinen var verkligen lik den ichigo skickade länk på. Konstigt att det inte står någon logotype på min
![]() Innan helgen lämnade jag in maskinen på en syaffär/-atelje som skulle kolla med en symaskinsreparatör hon anlitar om det var något som var värt att satsa på. Idag ringde hon - reparatören hade aldrig sett något sådant och den fick jag "hålla på med själv". Tror inte de var så värst imponerade... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:08.