![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Forumvärd
|
Matar tänder på Husqvarna Lily 545
Fick en fundering o tänkte fråga er som har en lika modell
sitter era matartänder oxå lägre än kanten på stygnplattan där tyget ska "glida" hoppas ni förstår vad jag menar .... På min Elna där ligger "tänderna lite ovanför så tyget matar bättre ville bara kollar innan jag kontaktar butiken där jag köpt den har ju lite beg garanti så det gäller o kolla allt *L* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lily 545
Har haft exakt samma problem som du beskriver. Maskinen matar inte eftersom de små taggarna inte når upp till tyget,utan "lever sitt eget liv". Stygnen blev lite hipp som happ, ibland långa ibland korta. Min man plockade ner maskinen i partiklar och fann en lös liten grå "plastplupp" som trillat ner bakom där spolen ska sitta. Pluppen (påminner om korken till en pyttliten tandkrämstub) skruvades fast, man ser ganska lätt var den ska sitta. Svårt att beskriva här. Dessutom placerade han en packning under den grejen spolen sitter i. Hoppas du förstår vad och hur jag menar. I alla fall, nu går maskinen som om den vore ny, hoppas bara det varar.
Det kan ju vara samma fel på din maskin. Hoppas det löser sig. Senast redigerad av myself den 2008-10-13 klockan 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
![]() Tack för svar en sak jag oxå lagt märke till är att storleken på 2.5 stygn är så himla små ökar jag till 3.0 så matar den lättare annars är jag helnöjd *L*
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.