![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Tänk att behöva välja vad man ska satsa på för sömnad.
Sömnad på olika sätt och till olika pris.
Jag var hos tandläkaren i måndags och det var inte roligt, 3 timmars behandling inkl 12 stygn. Jag är fortfarande svullen och blå haka och svullen käke och ont. Det återstår några besök till och sedan ska man betala många många tusenlappar för detta!!! I lördags var min symaskin hos doktorn och det var ett fel på den som inte skulle löna sig att laga så nu skulle jag behöva en ny symaskin. Nu sitter jag och kikar lite på maskiner från England och där kan jag köpa en som jag vill ha för ca 2 tusenlappar, och för dem kan man ha hur roligt som helst. Tyvärr så räcker nog bara slantarna till den ena sömnaden. Jag har ju en 25 år gammal Singer i källaren som visserligen bara syr raksöm men den får nog duga ett tag. Mina tänder är ju äldre och duger inte längre så det blir nya såna jag får satsa på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Men fy vad trist att det kom slag i slag. Kan du inte få delbetala hos tandläkaren? så du har råd med maskin. Utan maskin klättrar du väl på väggarna och då lär du behöva nya tapeter också
![]() Mitt i allt kan jag inte låta bli.... jag hittade ett par löständer i mammas gömmor. Kanske dom passar så blir det billigare. Förlåt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ett gott skratt och
tack för tipset Tua, jag får säga till gubben att han får välja mellan en ny maskin till mig eller nya tapeter till syrummet. Dessutom måste han ju välja mellan att få byxor m.m. fixat eller att tapetsera och gå till skräddaren. Tänk om jag hade dina gamla löständer som jag kunde ta med mig till tandläkaren på måndag och fråga om hon kan använda dem. Då skulle vi kanske få oss ett gott skratt där också. Kramiz |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Usch stackare. Inte lätt att behöva välja mellan något ont och kul och vara tvungen att välja bort det som är kul.
Hoppas att din man inser att det är bättre med en maskin än nya tapeter så du kan få din maskin. 2000 kr är ju inte så mycket. Vad hade du spanat in för maskin? kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fy sjutton för tandläkare, det kostar ju skjortan. Vi som är lite äldre har ju fått våra tänder förstörda i unga år då tandläkarna borrade stora gropar för att fylla med amalgam så fort de såg en antydan till hål. Verkar som vi får betala den notan nu och hur kul är det?Själv har jag legat på lasarettet i förra veckan och är sjukskriven denna veckan. (Inflammation i båda knäna) Vilket gör att jag inte är så rörlig.
Men Lycka finns!! Idag fick jag en ny katalog från Stoff och Stil, så den kan jag läsa iaf. och drömma lite. Kram Agneta du får brodera mer tills vidare. /Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack alla som tröstat mig både här och via email och tipsat mig om både det ena och det andra.
JAG BEHÖVDE INTE VÄLJA!! I måndags var jag hos tandläkaren igen och då fick jag mina tänder som de tagit bort och sa till mig att sälja dem!! Då kom jag ihåg att jag hade några fler gamla tänder liggandes och igår skickades de för återvinning och förhoppningsis en litet bidrag till lillebror. Igår köpte jag en lite Brother SE-2010 och den är så gullig, ska testsy den ordentligt i morgon idag har det bara blivit lite småstygn. Jag gick också tillbaka till symaskinsdoktorn med lilla Lily och han var så snäll så han tog tillbaka den och jag fick faktiskt 700 kr för den. Blåmärkena och svullnanden på hake och käke är borta så nu kan jag gå ut ogen och prata och skratta som vanligt. Visst är livet härligt ibland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Så underbart att allt löste sig till det bästa till slut. Underbart att få läsa.
Ha det så kul med din nya maskin |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Va härligt Agneta, när det ser som mest mörkt ut så väntar något ljust runt hörnet!!
Lycka till med lillebror. kramizar |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Vad skönt att det ordnade sig, så att du kan sy igen
![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har haft äkta Halloweentänder i år!
Måste bara berätta att mitt tandelände inte är slut ännu.
Efter att gått omkring med svullen och blå käke,provisorisk brygga, gluggar mellan tänder och brygga etc så skulle min "riktiga" brygga sättas fast i fredags. Men så blev det inte! Så klart fanns det en inflammation, varbildning, i en av rötterna så nu ska här rotfyllas innan bryggan kan sättas fast. I söndags svullnade jag upp under tungan och fick mycket hög feber. Det var bara att åka till akuten för kontroll så inte halsen skulle svullna igen alldeles. Några dagar med pencillin och vatten har hjälpt mot feber och svullnad som nu böjat dämpa sig lite. Jag har en liten fundering på om plastikkirurgi ingår i behandlingen för den kalkonhaka jag har nu vill jag inte ha kvar. Men inget gott som inte har något ont med sig, sedan i söndags har jag gått ner 4 kilo, nu har jag bara 2 kilo kvar till min målvikt. Idag ska jag försöka äta något annat än bara vatten hoppas det går för vatten i alla ära men enformigt blir det. Jag ska också försöka åstadkomma något i syrummet för nu kliar det i fingarna och idéer finns det eftersom hjärnan inte verkar ha svullnat igen i alla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Din attans stackare! Tur att du har en sådan superrolig hobby som kan ta udden av det onda ibland. Själv har jag det vanliga höstdeppet även om det känns bättre idag då det är några minusgrader och solen gassar. Jag tror jag skall dricka kaffe regält klädd i hästhagen medan de får lunch. Det är såå mysigt när de kommer fram och snusar på mitt hår och drar av mej mössan de små filurerna.
Hoppas att du snart får dina fina tänder och kan stråla mot din omgivning. Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det är då för väl att hjärnan inte svullnat igen
![]() Du får göra lite halsgympa så slipper du kalkonen. Krya på dig |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Åhhh vilken vånda!
Stackars dig Agneta! Jag är LIVRÄDD för tandläkaren! tråkigt men sant. Blev grymt felbehandlat som 12-åring, där tandläkaren bla. borrade ner i nerverna mm. Huuua jag kan inte ens höra en tandläkarborr på TV.
Lycka till med ditt nästa tandläkarbesök Agneta. Ann1e - sicken supersötis du har! Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.