![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej, är det någon som har ett bra tips på en sömnadsbeskrivning om hur man på snyggaste sätt fodrar en jacka. Jag fick hem en beskrivning, men där verkar det som om man i slutat ska tråckla sista sömmen för hand? Helst vill jag kunna sy allt på maskin.
Har ganska så god sömnadsvana, men som sagt, aldrig fodrat en jacka. Så tacksam för hjälp ![]() //Emmi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att sy sista sömmen för hand är du nog tvungen att stå ut med. Förutsatt att du tänker vändsy jackan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo tanken är att jag ska vändsy jackan. Vet du om sömmarna syns mycket?
Säljer ju mina kläder och det är viktigt att det ser så "köpt" ut som möjligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har du delat bakstycke på fodret så är det enklare att gömma sömmen. Då kan du vändsy hela jackan runt om och lämna en bit öppen mitt i ryggen. Den laskar du sen ihop med en osynlig handsöm. Litet nyp med nålen i kanten och sen det längre stygnet inne i fodret. Korkat förklarat kanske men det går att sy en näst intill osynlig söm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jo det är delat ryggfoder. Tack för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ofta har man rörelseveck i ryggen/fodret och där är det perfekt att gömma sömmen. Jag har ibland förskjutit mitt bak på ena mönsterhalvan. Då kommer inte sömmen mitt bak och syns i vecket. Den ligger dold under ena veckets kant och syns inte alls.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Snyggast blir det att ha en liten öppning i ena ärmen, den kan Du sy ihop med en maskinsöm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.