![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vändsy krage
Hej!
Jag sitter och försöker sy en skorta från allt om handarbete nr 5 maj 2008. På mönsterbeskrivningen står det vänsy kragen.Min fråga hur gör jag detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När man syr krage så brukar man ha dubbla delar.
Hälften med viseline på avigsidan. Du lägger delarna räta mot räta, syr runt om lämnar nederdelen som skall sys mot skjortan öppen. Du vänder ut och in på kragen så att du har rätsidan ut. Det är detta som menas med att vändsy kragen. Lycka till och bara fråga om du behöver mer hjälp |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack
Då ska gar prova så. Är inte så van att sy, hade missat att det skulle vara två delar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Jag ska också sy en krage. I beskrivningen står det att den ska vändsys. Varför är det särskilt bra? Varför räcker det inte att sy ihop som vanligt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Som albasmormor beskriver är det vanliga sättet att sy en krage. Vad menar du med att sy ihop som vanligt? Låter spännande med en annan variant att sy en krage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja jag kanske missförstår vad det innebär att vändsy. Min uppfattning av det är att man syr in tygkanterna i en ficka.
Men jag är ju också en novis vid symaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja det har nog blivit ett litet missförstånd här. En krage i enkelt tyg och en insydd kant på har varken stadga eller styrsel. Dessutom inte snygg.
Novis nu men du kan nog mer om ett tag... övning ger ju färdighet. Lycka till på resan. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.