![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Kan man ha vanliga symaskinsnålar i en overlock?
Vänder mig till er för här är det nästan alltid någon som vet! Så skönt!
Jag har en elna 745 och de rekommenderar en EL (705 eller 704 minns ej just nu), nål (extra long) Men innebär det att jag måste ha det? Syr maskinen inte bra annars eller blir den, fasa, förstörd? Just de här nålarna är svindyra. Har inte hittat dem någonstans på nätet. Syr man ett plagg i fleece så sliter det ju enormt på nålarna och jag har inte så där jättelust att betala typ 60 kr( minst) paret för nålar stup i kvarten... Dessutom så ska dessa nålar vara allround enl dem, dvs användas även till trikå, men det tycker inte jag: så kan jag använda andra nålar? Frågar man en återförsäljare så vill de ju bara sälja den nålen...suck och inte riktigt svara på frågan om det går att använda andra nålar...! Så snälla någon som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Till min Pfaff ska det vara särskilda nålar. Har inte jämfört dem med symaskinsnålarna om de ser lika ut men de heter ju olika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Jag kan ju inte säga att jag vet hur de tär med just din maskin, men min Bernina 700D overlock använder vanliga symaskinsnålar. Givetvis säger försäljaren att det absolut måste vara deras specialnålar när jag frågar, men i just det här fallet är det bara säljsnack. Jag har aldrig haft problem med att använda vanliga symaskinsnålar till just min overlock, men det betyder ju inte att det funkar med din.
Så länge nålen ser likadan ut som en vanlig symaskinsnål borde det väl fungera? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:07.