![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vändsy klänningar..?
Jag syr barnklänningar på löpande band! Men jag får inte till det riktigt som jag vill då jag önskar kunna vändsy dem helt.
Jag syr ihop dem i överdelarna med aviga och räta tyget och vänder därefter. Men i fållkanten är det så enormt svårt att få tygerna att matcha och hur jag än vänder och vränger så drar sej klänningtyget eller fodertyget och det blir lite bubbligt. Finns det tips på hur man löser detta????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det bästa är att inte vändsy i nederkanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vilket fint mönster, var har du hittat det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
mönstret på själva klänningen är eget som tagit form fr ngt grundmönster en gång i tiden.
Tyget är ett gamalt örngott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
vändsy
Jag har sytt en liknande klänning med foder. Jag klippte foderdelen kortare, som ett liv. Om man inte vill att fodret ska hänga löst så kan man ju bara sy fast den i sömmarna. Du har inte testat att göra fodret längre så att tyget liksom viker sig vid fållen precis som när man syr kavajfoder? Vet inte om du blir nåt klokare av mitt svar!
Theresa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu är inte mina klänningar av samma modell som dina med jag vändsyr med gott resultat.
När jag klipper till de båda delarna använder jag inte mönstret till den andra sidan utan jag lägger på den redan tillklippta delen med rätan mot det andra tyget och har den som mall. Då blir de exakt lika och ligger redan färdiga att sys ihop. Fast det kanske är så du också gör... Nedan en länk till mina klänningar. http://gobligobli.se/?page_id=63 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:41.