![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Trött i pekfingret av stickningen....
Har inte stickat på ca 15 år, nu gör jag mitt första försök på länge alltså.. Stickar en dekorations"sjal", väldigt enkel modell.
Bara rätstickning, har väl kommit halvvägs igenom nu, men jag blir såå trött i mitt pekfinger, undrar om jag håller det fel, eller blir ni "proffs" oxå det? Kanske det är en vanesak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Höger eller vänster?
Rör mer på handleden än på vänster pekfinger när du läger tråden om stickan. Rör mer på handleden och vräng av maskan än tryck med höger pekfinger. (Provstickade några maskor med två pennor jag hade till hands för att se hur jag gör.) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är det vänstra fingret som blir trött efter en stund, den som man lägger garnet runt alltså...
Såå jag skall vicka på handleden istället för på figret då... Hmm skall prova gensat! Brukar du ha fingret ganska rakt ut om man säger eller har du det böjt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ursäkta att svaret dröjt. Dels har jag inte varit vid datorn och dels har jag funderat på svaret. Jag har lite dåligt koll på hur jag gör egentligen så jag har "tjuvkikat" på fingret ...
![]() Det verkar som att det är i positionen "avslappnat" mesta tiden, men gör små rörelser åt något håll vid varje maska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jaha, man kan få ont av rörelsen med?!
Jag fick ont som om jag fått in en kaktustagg precis vid nagelbandet av att troligen garnet var lite luddigt och att jag var ovan! Dessutom blev jag öm av att putta på stickan. Men det har gått över nu efter några dagars stickande! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu har jag stickat en del den sista tiden, bara enkla saker som halsdukar å sånt, å jag måste säga att jag ahr nog fått in "schvunget" i det hela...
Men det där med nagelbandet känner jag igen.... Sikka problem man har.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nagelbandet?
Nej kära nån! Lägg garnet över vänster pekfinger mitt på mittersta leden. Det riskerar att bli en skåra där också om man är idog många många timmar om dan, men den är tämligen snabbläkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.