![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Var hitta kimonotyg?
Någon som vet var man kan hitta tyg med traditionella japanska mönster, t ex sakura/ körsbärsblom, solfjädersformen, och liknande? Har försökt googla men hittills utan resultat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet inte om det är bomullstyger du söker. Men Superbuzzy har riktigt fina tryck.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Här finns en äkta japansk site...på engelska:
http://www.kinokuniya.info/english/ Har inte provat att beställa så jag vet inget om priser eller portot. Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för råden! Superbuzzy har jag hittat, men det verkar så läskigt att beställa från USA, jag hade ju tänkt mig något i sverige... får väl försöka uppbåda allt mitt mod...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vill bara meddela...
.. att jag hittat det perfekta tyget hos Quildesign!
Tre olika japanska tyger med traditionella mönster har de där, ett blått, ett svart och ett rött. Det blir det röda, som skall bli till en liten kimono/ tunika efter samma mönster som presenterats av någon annan här, ett mönster ur Günthers bok, heter den "sy till barnen"? Kommer nig bli jätteint tror jag! Jag skulle gärna lägga in bilder på det jag gör här, men det går inte! Alla mina bilder är för stora, men min bror dataingenjören kommer hit om ett par veckor, och då skall han få hjälpa mig! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.