Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-12, 06:19   #1
map map är inte uppkopplad

Question Tygaffärer London

Ska iväg till London om en månad, är det någon som har tips på affärer i London när det gäller tyg o.s.v, och vad som kan vara "lönsamt" att handla i London.
map är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 08:05   #2
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad

Jag antar att du inte vill ge dig ut i förorterna... Men det finns en del i innerstan också. I Soho finns Borovicks, Cloth House, Silk Society och ett par till på Berwick Street - en sidogata som leder ner från Oxford Street, så det borde vara lätt att hitta. John Lewis, en department store på Oxford Street har också en del. Och så finns det ju Joel´s på Church Street, nära Edgware Road. När det gäller sybehör finns McCullough & Wallis på Dering Street, Kleins på Noel Street och VV Rouleaux vid Sloane Square.

Det var några stycken som är lätta att ta sig till. Jag vet inte precis om man kan hitta något prisvärt i London, men man kan alltid hitta något fint! Om det är något speciellt du är ute efter får du gärna höra av dig igen, så kanske jag kan hjälpa dig.

/Alexandra
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 09:20   #3
skymningsnymf skymningsnymf är inte uppkopplad

Smile Southall

om du har tid, ork och intresse kan en dagsutflykt till Londons indiska förort Southall kanske vara ett spännande alternativ. Jag har de senaste 14 åren åkt ut dit, när jag befunnit mig i London.

gata upp och gata ner med mysiga tygaffärer, mycket siden i alla varianter (såklart), brokader, sarityger, broderade tyger men även "vanliga" tyger som sammet, (polyester) chiffong och brudtyll/mjuktyll i alla möjliga färgställningar, och detta till ibland nästan oförskämt låga priser. Men som sagt, man bör planera att vara där minst en hel dag...
skymningsnymf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 15:21   #4
la_lune la_lune är inte uppkopplad

Förorten!

Jag håller med alexandra, ta dig ut i förorten om du vill hitta något värt att köpa!
finns stort utbud i innerstan/soho men inget som man inte kan hitta i sverige till bättre pris skulle jag nästan kunna lova.
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-22, 12:19   #5
Nalle Nalle är inte uppkopplad

hej!

du ska åka till goldhawk road i shepards bush! där ligger 7-8 tygaffärer på samma gata! mycket billigare än i soho. jag köper alltid mina tyger där! de har allt!
tunnelbanestationen heter goldhawk road och ligger på metropolitan line! du ser affärerna när du går ut från stationen. min favoritaffär är A1 fabrics!!
lyckat till!
jenny t
Nalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-31, 09:31   #6
levande levande är inte uppkopplad

Smile

hej
Jag ska till london nu på måndag, och hade tänkt mig köpa tyg till min balklänning.
jag tänkte om du har några mer tips på pris värda snygga tyger.
Tack på förhand
levande är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.