![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vika in fåll i trikåkläder
Jag brukar inte fika in fållen "dubbelt" som man gör på andra kläder när jag syr trikå och velourkläder till barnen. Det ser ju lite tråkigt ut på avigsidan när det finns en traskant men samtidigt känns det som lite onödigt moment att vika två gånger + att fållen ju blir lite tjockare då. Jag funderar på att overlocka kanten innan jag viker men oftast har jag annan färg på overlocktråden än på tyget så då syns det ju ändå att det är en kant.
Hur brukar ni göra?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vika in fåll i veolorkläder
Jag fållade tidigare med tvillingnålen. Då blir det en zig zag söm på baksidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo, alltså jag använder också tvillingnål men jag kan inte sy precis över kanten för då protesterar min maskin. Så det blir fortfarande en traskant ovanför.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, det stämmer. Du får klippa bort så mycket det går. Annars är alternativet att köpa en symaskin som syr precis den här sömmen. Jag gjorde det i somras. Det blir mycket bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.