![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Kjol
Hur ofta använder ni kjol.
skulle vara kul att lära känna folk som liksom jag har kjol jätte ofta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle vilja använda kjol mycket mer än jag gör. Eftersom jag är extremt känslig för kyla( och då pratar jag allt under 18+) så blir det inte så ofta tyvärr. Men riktigt varma sommardagar passar jag på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har ungefär samma svar som cherry. Jag fryser lätt så det blir inte till att ha kjol så ofta. Dessutom så är det lättare att röra sig i byxor tycker jag, framför allt när det blåser så som det så ofta gör här i Stockholm. ^.^' Men jag känner mig mycket finare och mer feminin i kjol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag har alltid klänning eller kjol, och så stickade strumpbyxor och ylletights om det är kallt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har oftast kjol. Kanske sex eller sju gånger av tio eller så.
Jag föredrar korta vida kjolar och bär dom alltid med ett eller flera lager strumpbyxor under. Jag tycker det är varmare än att ha till exempel jeans på sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Här är en till som vill ha kjol oftare :-) Fast jag har problem att hitta kjolar som passar att cykla med, om de är korta så åker de gärna ännu högre upp, och är de långa och vida så snor de gärna in sig i cykelkedjan. Kvar är snäva, långa kjolar, men sådana kjolar brukar se så tråkiga ut, tyvärr.
Nu har jag en yllekjol sydd för lajv som passar perfekt på vintern - den kliar lite, men funkar perfekt om man har ett par tights under. Det jag verkligen vill ha är en rejäl kjol a la svensk torparhustru, men var är cykelmöjligheterna med en sådan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
skaffa en "tant"cykel typ denna
http://www.crescent.se/files/crescen...5101872524.jpg jag har aldrig problem med att kjolar snor in sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack annicca, men jag har redan en sådan cykel, minus kjolskyddet då, men kjolarna slinker alltid ner i cykelkedjan ändå
![]() ![]() Fast det kanske beror på att jag har snibbiga kjolar (en fyrkantskjol bland annat)? För med yllekjolen har det inte varit några problem alls, och den är fotsid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
På senare tid har jag ofta haft långa vida utstälda kjolar och jag har cyklat bra med dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.