![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
pressarfötter?!
Kan någon hjälpa mig med vad pressarfötterna är till?
Köpte en husqvarna 2000, 6570 med många olika. mvh. lisbeth |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Den långa är till blixtlås, nästa är en rull pressarfot som används när man har tröga tyger. Dom andra kommer jag inte ihåg tyvärr. Men lite hjälp fick du hoppas jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Pressarfoten längst till höger är en pressarfot för knapphål.
Den bredvid kan vara för stoppning!? Jag är inte riktigt säker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Även om det är singer fötter kan du nog kolla denna sida:
http://www.singerco.com/support/presser_help.html Det finns bilder i de PDF-filerna Där kan du titta på en massa olika fötter och få instruktioner på hur man använder de. Lycka till! Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Den näst till höger kan vara en sk stoppfot för frihandskviltning. Det är dock lite konstig vinkel för att vara helt säker. Om den liksom har en liten ring längst ner (sluten eller med en liten öppning i) så är det en stoppfot och då används den när man sänker matarfötterna och själv styr längden och riktningen på stygnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
skrev fel nu rättat
Då har jag kommit fram till att det är: nr1. blixtlås nr2 till tröga tyger nr3 ? nr4 tror jag är till frihandsquilten (för det är ett hål och fjädring) nr5 resårpressarfot (såg i en bok) Tack så mycket alla för hjälpen. mvh lisbeth Senast redigerad av Lisbethsbod den 2007-12-22 klockan 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
nr 3 är en biesenpressafot om det är spår på undersidan. Nr 5 är en pressafot til knaphål.http://www.husqvarnaviking.com/se. På husqvarnas hemsida kan du se de olika pressafötterna. Mvh Trine |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Som jag skrev tidigare, den längst ut till höger (nr 5) är en knapphålsfot
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Fick maskinen igår och man är ju nyfiken vad allt är till. mvh. lisbeth |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
vad har man den till? mvh. lisbeth |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
bild1
Senast redigerad av Lisbethsbod den 2007-12-22 klockan 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
bild2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
Här är foten på undersidan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Den med spår under ser definitvt ut som biséfot.. (fejk-stråveck) pintucks på engelska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
hej
Sporen är till att lettere kunna få biesena lika lång avstånt mellan, man låter den före biesen glida i ett av spåren beroende av avståndet mellen biesena.Du ska använda en tvillingnål när du syr biesena Mvh Trine Senast redigerad av trine den 2007-12-23 klockan 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:19.