![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
kopparrengöring
Hjälp
Har fått gamla kopparföremål som behöver göras rena. Någon som har något bra tips. Det skall vara enkel och helst snabbt gjort. Kristina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Koppar
Hej!
Det finns inget så bra som Häxan till koppar rengöring. Det finns i vanliga matvaruaffärer Ica , Coop, Willys etc. Inga-Lill |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ketchup!!
Man kan smörja de mest omöjliga kopparföremål med ketchup, låta sitta ett tag och sedan diska. Putsa sedan upp glansen med Häxan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det här sättet är garanterat enkelt och snabbt. Och du slipper polera.
Häll kokhett vatten i diskhon och tillsätt en påse vinsyra och lite diskmedel. Citronsyra går också bra. Lägg i det du ska polera. Låt ligga några minuter och ta sedan upp föremålet. Diska av det och skölj för att sedan torka det torrt med en kärlhandduk. Är kopparsaken mycket ärgad så gör du om proceduren. Det här receptet har jag fått av min mamma och det har blivit en favorit när det gäller att få blanka koppar och mässingssaker skinande blanka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för tipset Elisabeth...jag provade idag. Gick jätte bra. Enda problem var att mina föremål är lite stora så jag fick hålla på ett tag med att vända o vrida för att få alla delar bra. Men de små saker gick på en kick!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack Elisabeth
Det fungerade jättebra och enkel var det också.
Kristina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:42.