![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Julklappsrim
Lite hjälp med julklappsrimmen kanske kan vara trevligt? Någon som kan hjälpa mig att rimma på ett par hemstickade halvvantar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hej jag tycker det är kul med rim.
här ett förslag från mig. De har kostat några slantar, dina nya ...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
rim
Ha dessa på för att händerna skyla
från vinterns hårda och bistra kyla. Inga-Lill |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Denna klapp man kan dela
Då får man halva - fast hela. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Beror ju på hur uppenbar du vill vara och till vem dom ska gå...
Men något i stil med: För varje moment under arbetet jag sänder En tanke till dig och till dina kalla händer Jag hoppas att dessa ska värma, min vän Tills dess vintern har flytt och vi har våren här igen. Eller: Dom har inga fingarar, trots formad för hand Men kanske kan värma ändå, ibland. Sen måste jag bara, mest för att jag av någon anledning kommer ihåg det, ta med ett riktigt dåligt, men ändå lite charmigt rim som förekomm i en julpjäs vi spelade i skolan nån gång i lågstadiet: När du i vinterns hetta Ska gå un och sprätta Tag då mig uppå Jag värmer händerna små ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
När kylan biter i så in i vassen,
här får du nåt för halva "tassen" Kanske till en hund ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad duktiga ni är. Jag får nog sticka flera muddar att ge bort, så jag får användning för alla rim.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vilken bra tråd!!!
Hade det inte varit en bra idé att fortsätta med den, alla har ju behov av julklappsrim. Jag menar, det är ju bara att fylla på....med vad som helst. Vad tycker ni andra?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Fula vykort (orimmad bok)
Tycker absolut att tråden kan fortsätta. Jag har en orimmad bok med fula vykort. Någon som känner sig manad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
rim
Hej!
Denna gör dig glad från blad till blad. Inga-Lill |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Kanske du blir klok!
Kanske du blir en tok? Mycket nöje med denna annorlunda...! Samlingen är brokig, en annorlunda kulturskatt. Idén är inte så tokig, den ger dig säkert ett och annat skratt! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:12.