![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tänkvärt
Fick följande på min mail:
Varför finns det parkeringsplats för rörelse hindrade framför skridsko banan? Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light? Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack? Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun? Varför är inte ordet förkortning kortare? Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn? Varför finns det inte kattmat som smakar mus? Varför står det på hundmatburken 'ny bättre smak', vem har testat detta? Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material? Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut? Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas? Varför använde Kamikaze-piloterna hjälm? Hur har man fått skylten 'gå inte på gräsmattan' ut till mitten av gräsmattan? När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det? Har arbetarna på Lipton kafferast? När jag köper en ny bumerang - hur blir jag av med den gamla? Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås? Om du log, om så bara en gång ska du skicka detta mail till alla som du > önskar får ett leende!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Åh herregud vad roligt, det värsta är ju att det stämmer också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har ett par till:
Varför fins det alltid ett par äckliga bitar kvar i bottnen på godispåsen, även om man har plockat ihop den själv och bara valt sånt man vet att man gillar? När ska mänskligheten förstå att det inte blir bättre tv-program bara för att man har fler kanaler? (Den "svarta lådan" är föresten knallorange och materialet är för tungt att bygga flygplan av, men det är en annan historia) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Några till
Varför kallas det biljard när det bara finns 15 bollar på bordet?
Om majsolja kommer från majs, var kommer då barnolja från? Om en smurf kvävs, vad får han då för färg i ansiktet? Om man klonar en sjörövare, får man en piratkopia då? Varför heter det rusningstrafik när bilarna kryper fram i en hastighet av 10 km/tim? Senast redigerad av Delfintua den 2007-11-28 klockan 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.