![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Sälja symaskin som har lite fel?
Hej!
Jag undrar om man kan sälja symaskin till t.ex. symaskinsbutik och inte köpa någonting i gengäld? Jag vill gärna tjäna en hacka på min 919, den är bara "out of tune" egentligen, men jag vill inte lura på någon privatperson. Eller är det inte värt det, eller hur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror du får mer för den om du lagar den och sen säljer den privat.
Dom flesta handlare brukar inte vilja ge så mycket för begagnade symaskiner. När jag bytte upp min maskin kunde han ge mig knappt tre tusen för den, men när jag sålde den privat så fick jag strax över fem för den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag vill inte laga den eftersom då förlorar jag säkert på det och säkert vill behålla den istället. Det är en enkel maskin. Och jag har försökt låta laga den men rep gubben förstod inte vad jag menade.. så jag vill "typ" få bort den och inte tänka på det mer.. Men jag ska nog ställa ner den i källaren istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om den bara är out of tune så kan du säkert sälja den till en privatperson om du t ex har kollat upp vad det kostar att laga den. Ibland kan det ju vara en helt okej affär att köpa något i befintligt skick, om säljaren är ärlig med vad som inte fungerar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.