Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-23, 06:30   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Gud vad bortskämd man blir...

Sitter och syr på en jacka och mitt i har jag blivit tvungen att lämna in min overlock för slipning av knivarna. Jag vill ju fortsätta sy min jacka men det tar emot eftersom jag inte kan overlocka sömmarna.

Men hallå! jag kan ju faktiskt använda den vanliga maskinen och sicksacka som på den gamla goda tiden. Men det tar emot enormt, tänk va bortskämd man blir. Att inte vilja sy en jacka för att det inte blir lika snyggt på insidan, som dessutom ska fordas...

Är man inte lite bortskämd och kanske för stor perfektionist då....

Så nu är frågan om jag ska vänta att sy till tisdag då jag troligen har min makin igen eller om jag ska ta mig i kragen och använda sicksacken och få klart jackan som jag behöver.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-23, 06:38   #2
helen helen är inte uppkopplad

Talking

Hahaa, du är rolig det ar klart du ska vänta om det stör dig, en söm som aldrig syns
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-23, 06:52   #3

Ohhh... jag som sitter och våndas och försöker samla mod att ta mig över mitt fåniga perfektionistiska tramseri. Sitter och försöker övertala mig själv, tänker:

Som sagt det kommer ju inte synas...fast det går ju lite långsammare, overlocken är snabbare...men det går inte långsammare än att sitta och vänta till tisdag... men det blir liiiite hållbarare, det är ju ett rätt rispigt tyg... ja men du ska ju fodra, slitaget på sömmarna blir inte stort. Dessutom stickar du ju ner sömmarna....meeeen det blir inte lika snyggt....
Gammal 2007-09-23, 07:17   #4

Hej Alvan! förstår hur du tänker, vänta till tisdag, du har så mycket annat på gång, jackan springer inte iväg
Gammal 2007-09-23, 08:30   #5

Fast allt annat jag har på gång är i trikå och då vill jag ha overlocken. Nä jag tror jag ska trotsa Perfektionisten och låta Entusiasten
ta över denna gång, Det blir en bra övning. Tack för peppningen!
Gammal 2007-09-23, 11:45   #6

Thumbs up

Cesilia! Du ve vi håller på dig alltid, kram helen
Gammal 2007-09-25, 16:48   #7
Gidget Gidget är inte uppkopplad

Vad jag känner igen mig, visst har man blivit bortskämd med overlocken. Man blir lite fundersam när man ser på de gamla kläderna som man sick-sackade och sedan sydde ihop att de fortfarande håller, men vackert är det ju inte. Nu är det ju på insidan så det är bara såna som synar sömmarna som ser det. Hur gjorde du? Klarade du av att vänta?
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 17:57   #8

Nä jag kunde inte låte bli har sytt lite mer än hälften. Det krånglar med ärmarna och så måste jag ju tillbringa lite tid med familjen också
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.