![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Gud vad bortskämd man blir...
Sitter och syr på en jacka och mitt i har jag blivit tvungen att lämna in min overlock för slipning av knivarna. Jag vill ju fortsätta sy min jacka men det tar emot eftersom jag inte kan overlocka sömmarna.
Men hallå! jag kan ju faktiskt använda den vanliga maskinen och sicksacka som på den gamla goda tiden. Men det tar emot enormt, tänk va bortskämd man blir. Att inte vilja sy en jacka för att det inte blir lika snyggt på insidan, som dessutom ska fordas... ![]() ![]() Är man inte lite bortskämd och kanske för stor perfektionist då.... Så nu är frågan om jag ska vänta att sy till tisdag då jag troligen har min makin igen eller om jag ska ta mig i kragen och använda sicksacken och få klart jackan som jag behöver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Hahaa, du är rolig det ar klart du ska vänta om det stör dig, en söm som aldrig syns
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ohhh... jag som sitter och våndas
![]() Som sagt det kommer ju inte synas...fast det går ju lite långsammare, overlocken är snabbare...men det går inte långsammare än att sitta och vänta till tisdag... men det blir liiiite hållbarare, det är ju ett rätt rispigt tyg... ja men du ska ju fodra, slitaget på sömmarna blir inte stort. Dessutom stickar du ju ner sömmarna....meeeen det blir inte lika snyggt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Alvan! förstår hur du tänker, vänta till tisdag, du har så mycket annat på gång, jackan springer inte iväg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fast allt annat jag har på gång är i trikå och då vill jag ha overlocken. Nä jag tror jag ska trotsa Perfektionisten och låta Entusiasten
ta över denna gång, Det blir en bra övning. Tack för peppningen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Cesilia! Du ve vi håller på dig alltid, kram helen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad jag känner igen mig, visst har man blivit bortskämd med overlocken. Man blir lite fundersam när man ser på de gamla kläderna som man sick-sackade och sedan sydde ihop att de fortfarande håller, men vackert är det ju inte. Nu är det ju på insidan så det är bara såna som synar sömmarna som ser det. Hur gjorde du? Klarade du av att vänta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Nä jag kunde inte låte bli
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.