![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Är det någon som har en Bernina Artista165? Jag är något besviken på min. Måste jag köpa till grejer för 16.000 för att kunna ta in mönster från nätet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en bernina artista 180, kanske jag kan hjälpa dig? Vad är problemet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
problemet är att jag inte får koppling mellan dator och symaskin att fungera. (jag kan bara använda dom mönster som redan finns inprogramerade i maskinen.) antagligen är jag "trög" som inte fattar men jag får kan inte lägga in mönster på ett mönsterkort som jag antar att man ska kunna göra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har du något designerprogram i din dator?
Har du det och det inte fungerar kan du behöva nya drivrutiner. Så blev det för mig när jag bytte dator. Har samma maskin som Ulla. Har drivrutinen jag behövde på en Cd Skickar den om du vill. /Bibbi Att använda diskett blir dyrt. Diskett som rymmer 10-15 broderier kostade 1000:- när jag undersökte saken. Försök istället få direktkontakt dator/symaskin. Senast redigerad av Bibbi den 2007-09-18 klockan 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Okej, men jag ser att du fått bra svar från Bibbi så vi får försöka hjälpa dig när vi vet mera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack alla snälla! Jag har program artlink V-3.Har redan köpt ett designkort men får inte in nått mönster. men nu vet jag att det ska gå. Om jag kör koppling direkt till symaskin blir den väl full direkt om man lägger in ett mönster eller ska man kanske brodera genom att ha kopplingen öppen?! Jag ska fortsätta prova mej fram!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Gissar lite nu
![]() Art Link är inget Designprogram utan ett program för att överföra broderier till symaskinen. Har aldrig använt det. Vet inte hur det fungerar. Gissar att man behöver Berninas Designprogram för att spara på disketten. Prova dig fram och fråga, vi löser detta. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja jag känner inte heller till Art Link jag har designprogrammet och då är det väldigt lätt att föra över. Lyssna med din försäljare men du behöver nog inte köpa hela programpaketet för 16000:- utan kan köpa första delen bara och den bör väl ligga på 3-4000:-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
ArtLink kräver att mönstren är i rätt format, dvs ART eller möjligen EXP. Har du Artista-program tror jag du kan använda fler format. Vet inte säkert.
För du över till maskinen för du över ett mönster i taget, och syr med en gång, eller om du har minne att spara i (vet inte hur din broderienhet har det med minne) Har du serieport eller USB-port på datorn? Serieport på maskinen? Om du har USB-serie adapter måste du ställa om portnumret i datorn för att få kotnakt med symaskinen. (Finns beskrivet i någon gammal post här på sidan, men vet inte vad man kan söka på för att hitta det...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() tack för alla råd. jag lägger ner det här ett tag nu. har hållit på ganska mkt men det fungerar inte. Får inte in nå program fast det står att man ska kunna det. I okt. går jag en kurs om brodering. kanske kan jag få nå tips där. Även om det inte är det den handlar om! Tack än en gång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27.