![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
översätta, hjälp!
hej, jag är ganska ny på det här med stickning, jag har hittat ett mönster på en mössa jag skulle vilja göra men otur som jag har så var det på engelska så jag skulle bli evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att översätta denna beskrivning åt mig, jag klara typ första meningen sen tog det stopp
![]() http://leftinstitches.blogspot.com/2...dobby-hat.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här har du en enkel översättning.
Hoppas det blev någorlunda klart. Täthet Rätstickning 17 maskor och 23 varv = 10 cm MC = färg 1 CC = färg 2 Lägg upp 70 m. Resårstickning 4 räta, 4 aviga med färg 1 25 varv. Färg 2: 5 varv rätstickning Minskningsvarv: * plocka över 1 m, för denna genom nästa m, sticka räta m tills 3 m återstår, 2m tillsammans, för över sista m. Gör ytterligare 9 minskningsvarv. Nu ska det vara 54 maskor kvar. Färg 1: 1 varv aviga 7 minskningsvarv = 39 m kvar Färg 2: 10 minskningsvarv = 20 maskor kvar Färg 1: 1 varv aviga 7 minskningsvarv = 5 maskor kvar Mät ut ca 60-90 cm garn och klipp av. Drag garnet genom det sista varvet och dra åt väldigt väldigt hårt Sy med en stoppnål.... Use remaining tail of yarn and tapestry needle to seam up the back of the hat using mattress stitch....förstår inte riktigt vad dom menar här... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
http://www.knitty.com/ISSUEspring04/mattress.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
ah tack så mycket, nu fattar jag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.