![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ska köpa symaskin
Hej alla
![]() Jag måste köpa mig en ny symaskin, har kollat runt lite men det finns så mycket nytt sen jag skaffade min gamla Singer på 80-talet. Tänkte fråga om lite tips på vilken maskin som passar mig. Jag syr inte så ofta men då jag syr är det mest raksömmar, zig zag, jag syr i olika tyger. Nu ex ska jag sy overaller till vovvarna och det gör jag i typ baddräktstyg eller någon silkigt tyg. Jag lagar förstås kläder vid behov, syr gardiner och annat smått och gott. Vad ska man satsa på nu för tiden tro? Jag har inte tänkt lägga ut en förmögenhet på en maskin men den ska förstås ändå vara bra, inte för lätt ( det är min gamla ). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En maskin som är riktigt bra och stark kan sy flera lager med jeanstyg och fortfarande "står kvar på bordet" är Husqvarnas Emirald 116 eller 118.Har köpt den till min dotter hon trivs jättebra med den. Har de flesta grundsömmar ligger omkring 3.000:- en bra maskin för ett bra pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset, ska åka och titta på lite maskiner få se. En annan jag kollat på på nätet heter Huskystar C10, är det något att ha tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du ska jämföra Emerald och Huskystar, så är det stor skillnad. Emeralden är mycket bättre och jag tror att du kan använda Hq övriga tillbehör. Det kan du inte med Huskystar. Emerald är ett bra alternativ tycker jag för det som du ska sy! Alla nyttosömmar och syr bra på tjocka material.
Lycka till med ditt val! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har köpt till lite olika pressarfötter till min dotters maskin så du kan använda Husqvarnas tillbehör.Lycka till!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej jag föreslår någon Janome. De har fantastiska maskiner. Finns många varianter med olika många finesser.
Jag kan inte tänka mig något annat märke nu sen jag börjat med Janome. Stark, tyst och pålitlig. Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Nu har jag beställt en Husqvarnas Emirald 118, förmodligen får jag hem den idag
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.