Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-21, 09:40   #1
Cat962g Cat962g är inte uppkopplad

Ska köpa symaskin

Hej alla
Jag måste köpa mig en ny symaskin, har kollat runt lite men det finns så mycket nytt sen jag skaffade min gamla Singer på 80-talet. Tänkte fråga om lite tips på vilken maskin som passar mig.
Jag syr inte så ofta men då jag syr är det mest raksömmar, zig zag, jag syr i olika tyger. Nu ex ska jag sy overaller till vovvarna och det gör jag i typ baddräktstyg eller någon silkigt tyg.
Jag lagar förstås kläder vid behov, syr gardiner och annat smått och gott. Vad ska man satsa på nu för tiden tro?
Jag har inte tänkt lägga ut en förmögenhet på en maskin men den ska förstås ändå vara bra, inte för lätt ( det är min gamla ).
Cat962g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 12:15   #2
broderiks broderiks är inte uppkopplad

En maskin som är riktigt bra och stark kan sy flera lager med jeanstyg och fortfarande "står kvar på bordet" är Husqvarnas Emirald 116 eller 118.Har köpt den till min dotter hon trivs jättebra med den. Har de flesta grundsömmar ligger omkring 3.000:- en bra maskin för ett bra pris.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 12:27   #3

Tack för tipset, ska åka och titta på lite maskiner få se. En annan jag kollat på på nätet heter Huskystar C10, är det något att ha tro?
Gammal 2007-07-21, 12:54   #4
Lenis Lenis är inte uppkopplad

Om du ska jämföra Emerald och Huskystar, så är det stor skillnad. Emeralden är mycket bättre och jag tror att du kan använda Hq övriga tillbehör. Det kan du inte med Huskystar. Emerald är ett bra alternativ tycker jag för det som du ska sy! Alla nyttosömmar och syr bra på tjocka material.
Lycka till med ditt val!
Lenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 13:03   #5

Citat:
MadEri skrev:
Om du ska jämföra Emerald och Huskystar, så är det stor skillnad. Emeralden är mycket bättre och jag tror att du kan använda Hq övriga tillbehör. Det kan du inte med Huskystar. Emerald är ett bra alternativ tycker jag för det som du ska sy! Alla nyttosömmar och syr bra på tjocka material.
Lycka till med ditt val!
Tack, ja sy i även tjocka tyger vill jag ju kunna, jag ska kolla efter och prova en Emirald. Vilket toppenbra forum dettav verkar vara
Gammal 2007-07-21, 13:09   #6
broderiks broderiks är inte uppkopplad

Jag har köpt till lite olika pressarfötter till min dotters maskin så du kan använda Husqvarnas tillbehör.Lycka till!!
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 13:27   #7

Citat:
broderiks skrev:
Jag har köpt till lite olika pressarfötter till min dotters maskin så du kan använda Husqvarnas tillbehör.Lycka till!!
Tack, jad et är ju en fördel om man kan köpa tillbehör vart efter behov. Det här låter som det kan vara en maskin för mig
Gammal 2007-07-21, 14:00   #8
SussiA SussiA är inte uppkopplad

Hej jag föreslår någon Janome. De har fantastiska maskiner. Finns många varianter med olika många finesser.

Jag kan inte tänka mig något annat märke nu sen jag börjat med Janome. Stark, tyst och pålitlig.

Susanne
SussiA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 05:53   #9

Nu har jag beställt en Husqvarnas Emirald 118, förmodligen får jag hem den idag Måtte den fungera bra nu, jag har massor att sy, bla måste jag sy några overaller till en av vovvarna och nu är det kris, tra la, så roligt det ska bli ) Jag kan berätta sen vad jag tycker om min nya maskin
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.