![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
tätare overlock söm..?
är det någon som vet om man kan få overlocksömmen tätare på en symaskin av märket: PFAFF Hobby 1042?
jag har försökt hitta i den här manualen som medföljer men hittar inget om det? jag vill ha sömmen väldigt tät såsom man brukar ha den när man syr ravekläder med sömmen synlig/utåt. men kan inte få den speciellt tät...? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet inget om just den Pfaff-maskinen men jag har en Coverstyle själv och på den kan man göra sömmen tätare genom att minska stygnlängden. Det borde man väl kunna göra på de flesta overlockmaskiner tycker jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej
![]() jo, så tänkte jag också till att börja med, men så är det som så att på denna maskinen så vrider man på ratten som ställer in stygnlängden till så kallad "stretch"-läge för att få maskinen att överhuvudtaget sy med overlock. man kan välja - och + på detta stretchläge, men jag får det ändå inte till att bli tätt...? ![]() denna maskinen kanske inte kan sy tätare overlocksöm? kan det vara så? eller borde alla kunna det? den är ju hyfsat ny, bara ett år gammal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Lilla My!
Jag sökte just på din maskin på nätet och nu är jag inte längre förvånad över dina problem. Eftersom det inte är en overlockmaskin (som jag trodde först) så är det nog svårare att mixtra med sömmarna som man kan göra på en maskin som enbart har overlocksömmar. Du får nog investera i en ren overlock på sikt om du vill få fler möjligheter. Första gången jag provade blev jag fast direkt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
oki, där ser man
![]() ![]() tack för tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.