![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() hej. jag har en overlock av märket remoldi. Den syr jättefula stygn, det kan se bra ut på rätan men på avisidan blir det bara hoppstygn och det fäster inte ordentligt! jag försökte åtgärda detta genom att byta nål, trä om, "suga" hela maskinen fri från damm och vrida på trådspänningen. det hela resulterade med att nu när jag börjar sy så kommer det inte stygn förräns efter ca 10 cm. Eller så dras tyget ihop och när man drar ut det försvinner overlocken på halva biten! antagligen något fel med trådspänningen men hur skall jag göra? hur jag än vrider å vänder blir det inte bättre!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Så himla irriterande!
Kan inte ge något precist råd igentligen. Har dock sytt på overlock i snart 20 år. Generellt vad gäller overlock är att en knapp märkbar inställning eller ett ynkligt fel. Kan få stora konsekvenser för resultatet. Märket Remoldi är nytt för mig. Några förslag: Nålen, kanske maskinen kräver specialnål. Trådspänning 1, rengör mellan trådspänningsbrickorna, där kan finnas skräp. Rengör med tandtråd. Trådspänning 2, se till att trådarna verkligen kommer in mellan trädspänningsbrickorna. Dra tråden fram och tillbaka så det"klickar till" liksom. Kniven, kanske är slö och behöver slipas. Diffirentsialmatning, prova dig fram. Smörjning, är maskinen dåligt smörjd kan den kärva och hinner inte med att "binda" stygnen korrekt pga detta. Kedja, se till att du har en kedja av tråd innan du börjar sy, och att du har en när du avslutar. Kommer inte på fler tips i skrivande stund. Lycka till! /Bibbi ps alla maskiner behöver service då och då ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kanske ska lämna in den för lagning? Verkar som att armen inte är rätt inställd. Det är bara vad jag tror. Pratade med en symaskins expert om ett liknande problem på min gamla. Det var hans råd.
Lycka till! =) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:56.