![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Mega sjal
Hoppas någon har stickat sin sjal med Mega-garn. Denna qlittriga fantasygarn som stickas med tjocka stickor.
För jag behöver hjälp: jag har glömt bort, hur många maskor man behöver till en långsmal sjal, var det 20 eller var det mer? Julfesten är i morgon, sjalen skall stickas i dag. Tacksam för snabba svar. quinna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Jag köpte ett fantasigarn till en schal på mässan,(ett nystan räckte till en schal) minns inte vad det hette men den skulle stickas på stickor 10 och där fick jag med en lapp där det stod att man skulle lägga upp 21-24 eller 27 maskor. Jag har stickat två stycken i olika färg den ena med 24m och den andra med 27m utav dom tyckte jag att den med 27 blev bäst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har stickat en halsduk i Mega, på stickor åtta (började på nior), jag hade 25-30 maskor på stickorna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren!
Min Mega-sjal är stickad med nr 8 stickor 28 maskar.
Kunde blivit lite längre, så att egentligen borde jag kanske haft mindre antal maskor. 24-25 kanske. Tack, tack Ni som hjälpte mig. quinna |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Hej du!
Jag kanske är lite sen men det kan vara kul att läsa iaf. Jag har stickat en massa halsdukar i mega närmare 100st. Jag lägger upp 33-35m på stickor 6 eller som jag kallar dom lovikka stickor, sen stickar jag 60cm,när det är dax att maska av så stickar jag 1m släpper 1m håller på tills allt är avmaskat. Men kom ihåg att maska av LÖST annars blir det en konstig hård kant.När detta är klart så repar jag upp de släppta m och vips så har halsduken vuxit till hela 1,60 ca,( stcka bara räta v).Dra försiktigt i kanterna så det blir jämt och fint. Lycka till. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:42.