![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Läste mig till här på forumet att en Brother 3034D är en bra overlock för nybörjare. Och att man beställer den enkelt från sidan:
http://www.sewingmachines.co.uk/brother_over.htm När jag då går in och tittar på sidan hittar jag en som heter 1034D som är billigare. Är så dålig på engelska så jag undrar om någon kan hjälpa mig att säga vad som är skillnaden på dessa två maskiner? Jag har en gammal Pfaff som har overlock, Men som inte klipper av tyget. Annars är den gamla trotjänaren superbra. Men vill kunna sy mjukiskläder (onepice) till barnen med proffsigare sömmar. Eller det är någon som tycker jag ska satsa på en annan overlockmaskin? Priset är egentligen inte avgörande men naturligtvis det bästa om man kan hålla nere kostnaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kanske bara behöver byta knivar på din maskin, för övrigt verkar du ju vara nöjd med den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mailade och frågade när jag köpte min 3034. Fick till svar att bägge var bra maskiner men att 3034an bla har automatiskt släpp på trådspänningen när man lyfter pressafoten, det var nåt mer oxå men kommer inte ihåg.
En annan skillnad är att 3034an har en skräpkorg som samlar upp de avklippta, det saknar 1034an. 1034:an är oxå äldre än 3034 som kom ett antal år senare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
AnnLindahl skrev:
Citat:
Googla på slipa knivar+din närmaste stad. Hittar du inget där så brukar det gå att skicka dom, Jag har lämnat min knivar till http://www.slipkliniken.se/contents/sv/d47.html och dom har gjort ett toppenjobb, knivar är bättre än nyskick, dom slipar även saxar och i stort sett allt som skär. Men jag rekommenderar dig att ha en extra uppsättning knivar, för dom brukar alltid lägga av mitt i ett projekt. Och då är att skönt att bara kunna byta och fortsätta att sy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tycker också att du ska spara pengar och skicka in din på service och också få knivarna slipade. Tänk så här, du är nöjd med din maskin i övrigt, du sparar pengar och du sparar på jordens resurser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Ursäkta om jag var otydlig. Jag har en gammal vanlig symaskin som har overlock, men som inte automatiskt klipper av tyget. Alltså ingen overlockmaskin. Man väljer overlock genom en kombination av nedtryckta knappar, precis som vilken annan specialsöm som finns på maskinen. Finns alltså inga knivar att slipa.
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:59.