![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Jag fick precis den skärmatta jag önskat mig i julklapp, från www.rodatraden.com - 184x108 cm. Den ska jag ha på mitt klaffbord (Norden) från IKEA.
Är det någon som har ett bra tips på något att ha under så den inte glider omkring? Jag vill ju inte fästa den permanent, eftersom jag kommer att fälla ihop och ställa undan klaffbordet ibland. Det får ju inte heller vara något tjockt, så det blir ojämnt när jag ska skära och rullkniven inte tar ordentligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan du inte prova med sånt mattunderlägg som brukar finnas på rulle. Tror jag sett på Jysk, Coop, Rusta bl.a.
Se till att få så stort som skärmattan så borde det fungera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo, jag har funderat på det, men de brukar ofta vara ganska ojämna. Men mattan är iofs tjock (nästan 3 mm skulle jag gissa) och stadig, så det kanske går. Om det finns tillräckligt stora.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fast jag tror inte att det gör något om det är ojämnt eftersom hela ytan under matta ska täckas.. då blir det ju jämnt iallafall
![]() Den antiglidmatta jag menar är kanske ca 25-30 cm bred så du får lägga två bitar bredvid varandra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Googlade lite, och hittade en på JYSK att ha under golvmattor som skulle räcka i storlek. Får kolla på den. Den här:
http://www.gulare.com/shop/index.php...roducts_id=354 ser ut att vara optimal, men för att få den att räcka skulle det kosta lika mycket som hela skärmattan... Senast redigerad av svirr den 2010-12-27 klockan 11:56. Anledning: specificering |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är det inte bättre att prova den här först:
http://www.jysk.se/210/242/247/5872600/a/catalog Vet att det finns en "finmaskigare" variant också. Betydligt billigare iallafall.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:42.