![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Högersax för vänsterhänt?
Undrar om nån begriper vad jag menar nu men jag försöker.
Jag är vänsterhän men klipper oftast med högerhand. Nu vill jag ha en riktigt bra sax men ofta så funkar inte vanliga högersaxar för mig, fasten jag klipper med höger hand. Finns det nån vänsterhänt kanske där ute som känner igen mitt problem. Iaf så undrar jag om det finns nån som kan rekomendera en sax som funkar. En bra vänstersax tar jag gärna tips på också, gärna i hyffsat budgetklass ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Ja jag förstår vad du menar. Det är nämligen så att det är inte bara handtagen som är vända på en vänstersax, utan även bladen är omvända. För dig som troligen är van att använda en vänstersax blir det alltså helt bakvänt att använda en högersax pga att bladen sitter annorlunda än vad du är van vid. Jag tror tyvärr inte att du kan hitta en högersax med bladen placerade som på en vänstersax, så jag har ingen lösning på ditt problem. Hälsningar Ullis |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Intressant, vänstersax fast utan den här "ergonomiska" biten. Har tyvärr inte sett sådant. Jo, kanske i barndomen när det gäller skolsaxar (för papperpyssel) men inte annars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det kanske kan finnas någon på denna sidan. Jag tyckte jag såg några som inte hade ergonomiskt grepp.
http://www.alltforvansterhanta.se/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fiskars har en bra ergonomisk vänstersax, har köpt den till dottern och hon är nöjd, kostar ca 150-200kr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:18.