![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() När mamma sydde örngott på 60- och 70-talet så använde hon ett cirka 3 cm brett bomullsband med vävda blomrankor på som dekor. Nu ska jag sy örngott till en kudde som inte stämmer med svenska mått och vill ha såna där band. Men finns de att få tag på? I de två affärer vi har här finns de inte. En av expediterna visste inte ens vad jag talade om
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lite osäker på vad du menar, ska det bara vara för dekoration eller ska du fälla in det i örngotten.
Här är i varje fall en sida jag brukar handla ifrån, finns diverse band, även om jag inte tror att det var så många som var så breda som 3 cm. http://sykompaniet.se/index1.html Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är lite bredare band jag är ute efter men tack för länken och förslaget om infällning. Jag kom på att jag har virkade spetsar som jag kan sätta dit istället för band. Min mormor virkade såna som jag ärvde. Vilken tur att man blir påmind :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Knappkarlsson i Göteborg brukar ha massor av band så har du vägarna förvi så titta in där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för förslaget, jag spara det ifall vi kommer däråt i sommar. Vi bor tyvärr lite för långt ifrån (minst 70 mil) så det är inte så ofta vi är dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
http://lienesdesign.se/bandbred14-p-...?cPath=205_208
Hittade en addres på nätet när jag letade efter annat, de har lite bredare band. Den som söker hon finner! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:39.