![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Röding
Har 2 rödingar i frysen som ligger till sig. Har lite idétorka på tillagning så jag ta gärna emot tips.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Röding på Jämtvis
Stek fisken i lite smör, krydda med salt och vitpeppar. När dom är nästan klara, slå på grädde och låt grädden koka ihop lite, smaksätt med lite messmör och gräslök.
Servera med kokt potatis och hårt tunnbröd. /solingnes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Håller med föregående....absolut det godaste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lägg den i folie, fyll den med smör, massor med dill, citron och salt. Lägg den på grillen (eller kör den i ugnen, men det blir inte riktigt samma sak tycker jag) Servera med kokt potatis och en kall sås på creme fraiche, lite salt, en halv vitlöksklyfta, ett par nävar färsk hackad basilika, ett par nävar färsk hackad dill och en tesked sweetchilisås. Kan inte bli bättre än så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det bästa sättet, (enligt mig) är att tina fisken och salta, låt den ligga och dra åt sig saltet ett tag.
Stek den i ugnen med mycket smör, när den nästan är klar slå på grädde och strö över mycket gräslök. Det behövs inte så mycket kryddor till sådan här ädelfisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för inspiration och jag har hört att ädelfisk inte ska ha vitpeppar eller peppar över huvud taget. Kan ha tokfel men pepparn förstör tydligen smaken av fisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Filea o lägg i en ugnsfast form. Blanda 3 dl grädde med lite Kalles Kaviar o häll över fisken. Strö eventuellt över lite skalade räkor o dill. In i ugnen .Underbart o lätt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Mums det där lät gott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:07.