![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Problem vid konvertering från Excel till PDF i office 2007
Hjälp.
Jag gör beskrivningar och listor över mitt sortiment. Gör dem i excel 2007 (office 2007) sparar dem sen som PDF filer. (lätt att skicka) Text med bilder. Mitt bekymmer är att att om bilderna i mitt excel dokument skall hamna på rätt plats när jag konverterar till PDF måste läggas "fel". För att bilder skall hamna där jag vill (efter konvertering) Måste jag i min stationära dator lägga bilderna ca 1cm för högt. Så de täcker texten när jag tittar på det excel. I min bärbara dator handlar det om ca 8cm!!!!! (jobbar helst i den) Vad kan man göra åt det? Ni kloka sysidan medlemmar, jag behöver hjälp. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sammanfogar du celler och lägger bilden i en egen cell?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej jag infogar bara bilder på vanlig sett.
Borde jag gör på något annat sett ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej,
Jag har inte gjort om kalkylblad till pdf men ett fel som jag märkt annars med bilder är att man behöver gå in på formatera egenskaper för bilden i layout o lägga den som bakom eller framför text så brukar den "stanna" där den ska vara.. Vet som sagt var itne om det hjälper men kanske värt ett försök?!?! /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för tipset Lena. Det gör jag redan när det behövs.
Fast det är mer användbart i world än i excel. I excel ligger ju texten i celler, de ligger kvar även om man infogar en bild. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hmmm ... det låter som att du lägger bilden i samma cell som texten... har jag tolkat rätt? Prova att lägga bilden i egen cell så håller den sig på mattan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:08.