![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Halloj
Jag har en typ 7 år gammal Pfaff som har drabbats av damm efter litet många flyttar... Nu blir det bara "fågelbon" när jag syr. Den behöver nog service, jag bor i Göteborg, är det nå´n som vet nå´t bra ställe??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej,
Synaskinsagenturen på Södra vägen är suveräna, jag har alltid servat mina maskiner där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
De är lite ojämna, tyvärr. Senaste gången jag lämnat in så har de i princip bara hällt på 1 liter olja och sen klart, problemen kvarstod och det dröp av olja länge efteråt. Och jag öppnade själv för att göra jobbet själv istället och hittade råttbo av damm (där mekanismen för olika stygnen är, på högra sidan av symaskinen), så det är bra bevis på att de inte öppnat helt, ev bara öppnat ovansidan. Inte så bra serviceomgång, eller hur?
(också en pfaff) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Trist. Jag har alltid fått bra service av dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Husqvarna Viking på Övre Husargatan kan jag rekommendera. De säljer Pfaff också numer.
Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Man kan nog vända sig till dem om man har de "nya" pfaffarna.
Jag är inte helt hundra på när Husqvarna köpt upp Pfaff dock. Delar och dylikt skiljer sig lite trots allt i och med uppköket (och kvalité försämrat). |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.