![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Mjuka jeanstyger????
Hej. Jag söker mjukt och skönt jeanstyg som man kan sy muddjeans och liknande i. Vet bara inte var jag ska hitta detta, gärna lite stretch i tyget också. Någon som kan tipsa om var???? Min 7 åring vill nemligen inte använda något annat än jeans och samtliga slits sönder på knäna fortare än kvickt... Tips på var man kan hitta coola lappar till knäna tas också tacksamt emot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag lagade jeans till en kompis son och tog en lagom stor lapp från ett par andra jeans och sydde på som ett spindelnätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Stoff och Stil har både fina jeanstyger (står som denim) och bra mönster, det finns bl.a. ett byxmönster till barn som är avdelat över knäet så då kan man ju sy dubbelt tyg där. Det går både att handla i butik (utanför Malmö)och att beställa på nätet.De har även lappar och symärken till rimliga priser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack! Har varit inne på stoffochstils hemsida innan, men inte varit säker på tygerna, tycker det är svårt att läsa mig till vilket tyg jag ska ha...lättare när man är på plats...får nog planera in en liten resa dit. Tack för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ett tips. Man kan göra delade byxben av det mönstret. Alltså sätta blixtlås så att man kan ta av benen. Man kan ju ändå ha dubbelt tyg i mittbiten så att det tåler hårdare tag.visserligen är inte bakstycket delat, men det är inte så svårt att ändra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
När jag har gjort barnkläder av jeans har jag köpt begagnade jeans billigt, gärna stora storlekar, så är det mycket att sy av! Och begagnat ger ju färdigslitet, mjukt och skönt tyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.