![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Behöver hjälp med sömsymbol!Vet inte vilken jag ska använda.
Jag har ju nyligen börjat sy, och fick hem ett mönster till tights, men i beskrivningen står det att man ska sy med stretchsöm, men jag vet inte vilken av sömmarna på min maskin dom är stretchsöm. Har inte heller kvar bruksanvisningen till maskinen. Så jag har fotat de olika symbolerna, och lagt bilder på min blogg, så jag hoppas att någon vill och kan hjälpa mig!
Ni hittar bilderna här http://millanigulavillan.blogspot.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker du skall använda dej av sömmen som är märkt med G.
Du har många bra sömmar som du missar om du inte har instruktionsbok. Prova att googla eller försök att få tag på någon som säljer just ditt märke. Det kommer du har stor nytta av. Gördis |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej G eller H på bild 2 är de råd jag fått för att sy i cykelbyxa Lycra. Stefan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ok!
Tack snälla ni för hjälpen...Jag köpte min maskin för flera år sedan, men jag har knappt använt den förrän nu,därav att jag inte hittar nån instruktionsbok, antagligen har jag råkat slänga den...Ska se om jag kan lyckas få tag i en ny! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Behöver hjälp igen med symaskinen!!!
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har Du kollat om Du ska dra ut någon av rattarna när Du ställer in den sömmen. Har för mig att man skulle göra det på min gamla Husqv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har testat, men det går inte, och jag vågar inte ta i med våld...Annars så känns det nästan som enda lösningen, för jag hittar verkligen inte nånstans annars där det skulle kunna finnas en lösning på det...Får se om min man kan hitta nåt sen när han kommer in från jobbet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Du kanske ska gå efter färgen på sömmen som är lila. Vrid ena ratten till lila färg och se om det funkar.
Och den som är märkt med bokstäver till "G": |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Edvina, jag har testat det också, och tyvärr funkar inte det heller...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26.