![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
letar reflexband
hej, jag är på jakt efter reflexband i lite olika bredder. de ska gärna vara "mjuka och medgörliga". jag har fått en idé om att göra reflexbroscher i form av blommor. jag vill alltså göra tygblommor av banden. någon som vet någon bra sida där man kan handla materialet, gärna billigt också
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet inte vart du bor, men hos Knapp.Carlsson i Göteborg finns det reflexband i olika utföranden.. När jag fingrade på dem så tycker jag att de är mjuka nog att göra rosetter av, kanske? Jag vet inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du har företag (eller känner någon som har och kan köpa åt dig) så har Swelogent både band och tygbitar. Jag har använt tyget till att göra reflexbroch och det blev jättebra. www.swelogent.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tyvärr bor jag i västernorrland, så det blir lite långt att åka till gbg.. och jag känner heller ingen som skulle kunna handla av swelogent
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vet inte om Du haft kontakt med JoNic Textilimp. Tror nästan att hon har sådant.
www.jonic-textil.se Du kan väl testa där. Det kan aldrig bli värre än ett nej. Lycka till Gun-Britt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Om du vill och inte har någon annan ställe att köpa från kan jag köpa från Knapp carlsson för dig. Men de är ganska dyra (precis som de flesta butiker i ämnet..) så kanske reflexbanden är dyra, jag vet inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack så mycket för omtanken
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det finns en firma som säljer hobbymaterial, creativ company heter de.
Där finns reflexark som man kan klippa o sy i, 10 st 25x25 cm ark kostar 129 kr +moms, det kanske vore nåt? Kolla deras hemsida, där kan man också beställa deras katalog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Slöjddetaljer säljer reflexband, 25mm bred.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.