![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hjälp sy klänning efter bild
Jag skulle vilja sy en sådan klänning som på bilden (jag hoppas det fungerar att bifoga den), och jag skulle behöva lite tips om vad jag ska tänka på eftersom jag aldrig sytt en klänning - varken med eller utan mönster.
T.ex. vad jag ska välja för tyg - jag ska ha vitt tyg men vill inte att det ska vara genomskinligt (som vitt ofta är) och ändå falla på så vis som det gör på bilden. Har ni nägra tips på hur jag ska göra med det där snöret klänningen har runt midjan? Något annat jag måste tänka på? ![]() Tacksam för alla svar! /Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tycker det ser lite ut som klänningen på bilder är gjord av sidentafft eller något liknande. men jag kan ha fel.
sen kan du fodra den med vit satin så blir den inte så genomskinlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
kan du inte sy som en underklänning i ett lite kraftigare vitt tyg och sedan ha typ chiffong eller organza (eller nåt annat genomskinligt tyg) över? då borde den ju inte bli genomskinlig iaf
enklast är nog att leta reda på ett mönster som liknar klänningen så mycket som möjligt och sen ändra det så den liknar klänningen på bilden eller kanske sätta ihop ett tröjmönster med ett kjolmönster om det inte finns något klänningsmönster som är likt nog |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tack för tipsen!
jag hade tänkt sy den utan mönster, eller göra ett eget rättare sagt, det ser inte så hemskt komplicerat ut. funderar mest på tyget... det finns inte något bra tyg som man slipper fodra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jo du kan ju titta i tygbutiken, de har ju massor utav olika tyger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
ja, men jag är inte speciellt bra på att veta hur tyg faller sedan när det är sytt till ett plagg, har köpt tyg förr som varit alldeles för stelt för att det ska se naturligt ut. oavsett hur bra det än ser ut i affären. därför frågar jag först
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
ah, men ett tips är att rulla ut lite tyg i butiken och se hur det faller, å pilla lite på det å så
![]() ![]() du kan alltid fråga personalen i butiken om du hittar ett tyg du gillar, de ska nog kunna svara på om tyget passar eller ej ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
ok, ja det var nog en bra idé att göra så, att jag inte tänkt på det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
hoppas det ordnar sej och blir bra
![]() lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
hej.
du behöver ett tyg som har mycket fall t.ex sidensatin, annars kommer klänningen stå ut och se ut som en säck.taft blir för hårt. mönstret behöver inte vara så svårt eftersom det inte är nån dirket passform, mera raka stycken. jag skulle ta bystmått och höftmått och bara dra raka sträck mellan dem och sedan från höften gå ut så mycket vidd du vill ha kjolen . uppe ovan bysten behöver du någ nypa in lite så klänningen hänger uppe på bysten. Lycka till. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:45.